
Meie programmist

STEMKIDS Akadeemia tutvustab uut, õpetajate ja IT-ekspertide koostöös väljatöötatud digitaalhariduse programmi. 5 kuni 8 aastastele lastele mõeldud programm tutvustab digitaalset maailma ja õpetab ilma ekraanideta, praktiliselt ja mänguliselt, kuidas seal turvaliselt hakkama saada.
Programmi eesmärgid:
- Digimaailma haaravad, ent lihtsustatud teemad.
- Fookus digitehnoloogiate vastustundlikul kasutamisel.
- Mängude ja eksperimentide kaudu õppimine.
- Kogu õpe on ekraanideta, arvutiteta ja tahvelarvutiteta.
- Originaalõppematerjalide kasutus.
Avasta digitaalmaailma. Tutvustame signaale, saatjaid, WiFit ja kaableid. Õpime tundma, kuidas pildid ühest mobiiltelefonist teise saavad. Õpime, mis on internet ja kuidas seal turvaliselt ringi käia. Õpime robotite ja programmeerijatena lihtsamaid programmeerimisvõtteid. Tunneme lõbu arvutimängude tegemisest nii, et me ühtegi arvutit või tahvelarvutit ei kasuta.
Programm arendab mängude ja rollimängude kaudu algoritmilist ja loogilist mõtlemist.
Programmis on üksikasjalik ehitusklotside komplekt, robotmänguasjad programmeerimise õppimiseks, ruudustik, mängud ja muu.



DIGITEEMAD:
1. Väike andmeekspert
- Andmete tundmaõppimine (andmed on arvutis hoitud info).
- Andmeside teekond.
- Andmeid saab edastada kahel viisil: juhtmevabalt ja juhtmetega
- Juhtmevaba ja juhtmega andmeside võrdlus.
- Uus sõnavara: andmed, andmekeskus, saatja, signaal, jm.
2. Mis on Internet?
- Internetist info leidmine ja selle mõistmine.
- Arusaam, kuidas info Internetis levib.
- Valeinfo leviku ennetamine ja valeuudiste mõistmine.
- Arusaam, kuidas vastutustundlikult isiklikku infot veebis jagada.
3. Väike IT-ekspert
- Tutvumine ruudustikuga ja kuidas seda kasutada.
- Ruudustikul koordinaatidega orienteerumise õppimine.
- Robotite ja programmeerijate rollimäng.
4. Väike programmeerija
- Robot Cubetto tutvustus.
- Põhikäsud ja liikumiste etapid.
- Paremale ja vasakule orienteerumise õppimine.
- Koordinaatide ruudustikult leidmine.
5. Lihtsa programmi tegemine
- Programmi loomiseks esmase info sisestamine.
- Nooltega esmase programmeerimise õppimine.
- Programmeerimise alustõed.
6. Programmeerimisrobotid
- Erinevate robotite tutvustus.
- Programmeerimise harjutamine.
- Programmeerimisrobotite abil lihtsamate ülesannete lahendamine.